Calma i tranquil·litat

 
En aquesta època de l'any és habitual fer-nos nous propòsits per complir durant els propers dotze mesos. N'hi ha que redacten llistes llarguíssimes i d'altres que amb un parell de reptes ja en fan prou. Imagino que hi deu haver qui aconsegueix assolir tot allò que es proposa, però la majoria va perdent l'entusiasme inicial i acaba per aparcar les fites en un voral del camí, fins l'any vinent. 

El meu propòsit per l'any que comença és ben senzill, però no per això més fàcil d'aconseguir. No ho és quan vius el dia a dia en una ciutat com Barcelona. Aquest 2015 vull baixar el ritme. Sí, així de simple. Vull viure amb més calma i tranquil·litat. Sense presses i sense estrés. Fer menys coses, però fer-les a consciència i, sobretot, gaudint-les en tot moment. Vull més temps per a mi i per als meus. Vull més temps amb mi mateixa. Vull dormir, llegir i caminar. Pensar, parlar i escoltar. 

Fa temps que hi dono voltes, però no va ser fins fa pocs dies, quan vaig descobrir la banda Tulsa, que en vaig prendre plena consciència. Miren Iza, líder del grup, explicava en un programa de TV el perquè del nom del seu darrer disc Calma ChichaAquest terme nàutic s'utilitza per referir-se al fenomen meteorològic en què l'aigua del mar és absolutament calma i no bufa ni un sol alè de vent. En aquesta situació, els vaixells a vela no poden navegar i s'han d'esperar, aturats, que torni a bufar el vent per a poder continuar el seu viatge. Em va encantar la idea. 

No seria fantàstic que, de tant en tant, en veiéssim obligats a alentir el ritme i poguéssim contemplar tot allò que ens envolta amb absoluta quietud?

Feliç i tranquil 2015 a tothom!  


8 comentaris:

  1. M'ha encantat la idea, crec que hauré(m) d'interioritzar aquestes paraules per repetir-nos-les baixet quan ens accelerem massa! :P
    Feliç 2015 a tu també!!

    ResponElimina
  2. Molt bon propòsit, sens dubte. Un que jo també m'he plantejat, ja que l'any passat, particularment l'últim trimestre va passar a tota velocitat i no he gaudit del que vaig fer com m'hauria agradat. Potser ens deixem portar massa pel ritme frenètic del que ens envolta, per això també ja fa un temps que em plantejo viure una mica més allunyada de la ciutat. Ja veurem que passa aquest any. Un petó.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres! Saps que a mi també m'ha passat pel cap més d'una vegada? Jo sóc de poble i trobo a faltar moltíssim el ritme de vida d'allà.

      Una abraçada, guapa!

      Elimina
  3. Fa un parell d'anys que vaig frenar el ritme i vaig començar a exercitar-me en la calma... A casa els va costar veure'm a estones asseguda al sofà o mirant per la finestra somrient i sense "fer res". Amb el temps han vist que no m'havia tornat boja :-). Ànims amb el teu propòsit! I m'alegra haver conegut el teu blog. Faré passejades per aquí, amb calma :-)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola!
      Doncs el que expliques és exactament el que vull fer. Tenir en algun moment la sensació de "no fer res".
      Moltes gràcies per la visita! Jo també et vindré a veure ;)

      Elimina
  4. Anònim1/16/2015

    Que tinguis molta pau en aquest 2015!
    Em sembla un gran propòsit ;)

    Petons
    Silvia K

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltes gràcies, Sílvia! I igualment!
      M'ha fet molta il·lusió la teva visita :)

      Elimina

Post nuevo Post antiguo Home
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...